Talk to the shithand! - Reisverslag uit Manipala, India van Saskia h - WaarBenJij.nu Talk to the shithand! - Reisverslag uit Manipala, India van Saskia h - WaarBenJij.nu

Talk to the shithand!

Blijf op de hoogte en volg Saskia

27 Juli 2012 | India, Manipala

In Nederland word ik verwend met e-mails en smsjes als lessen uitvallen, hier moet ik er ter plekke maar achterkomen. Vandaar dat ik nu al tijd heb om de volgende blog te schrijven.
Afgelopen zaterdag ben ik met Shannon, Elleke en Josh de duitser na het eten naar de sheeshabar geweest, waar we guave op colabasis hebben gerookt. Omdat er geen alcohol te nuttigen was en toch wel erg zaterdagavond hebben we ons daarna toch maar bij de rest van de Nederlanders en de Fransen gevoegd in de blue waters. (Vorige keer zei ik het verkeerd, maar dat is de schuld van Big Rivers). Om 12 uur bleek dat Indiers gelukkig toch niet zo braaf zijn als ze lijken, want er werd ons verteld dat er nog een club open was die openblijft tot de politie komt opdagen, de Enigma. De riksja bracht ons naar een nogal duister pand, maar eenmaal binnen was het fantastisch. Ik heb zelfs nog iets gerookt wat geen hasj of wiet was, maar er wel voor door moest gaan. We kwamen een aantal uren na de avondklok in het hostel aan. Van de beveiligster moesten we allemaal opschrijven waarom we te laat waren, geen probleem: we waren allemaal bij 'friends place', en vervolgens hebben we er niets meer van gehoord. In tegenstelling tot een paar dagen geleden toen ik om 00:03 op de kamer tegenover de mijne zat en de vrouw die ons kwam controleren ons een boete van 250 rupee gaf.
Zondag zijn we naar het nabijgelegen stadje Udupi geweest om de tempel te bezoeken. Na tien minuten lopen kwamen we bij een klein tempeltje aan waar overal afbeeldingen van cobra's in stonden. Er weren rituelen uitgevoerd met vuur en ontzettend veel rook. Er waren tekeningen met gekleurd zand op de grond gemaakt van cobra's waar kaarsjes op werden gezet, terwijl ondertussen ritmische muziek werd gemaakt op een trommel en een soort tamboerijn. We kregen een rondleiding van een man die doordeweeks leraar was, zijn ogen waren dik en rood en aan het tranen van de rook. Na een half uur hadden we het wel gezien en gelukkig gaf Elleke een rupee aan de bedelaar voor de ingang van de tempel, want toen vertelde hij ons dat de grote tempel nog een stuk verderop was. Deze tempel was inderdaad een stuk groter, met bedelende kinderen voor de deur. Binnen was er eerst een soort van giftshop waar hindoeistische prullaria te verkrijgen was. Een man lag voluit op de grond te bidden voor een altaar en er was een podium waar vrouwen op aan het zingen waren en muziek maakten. We liepen daarna een gang in waar heel veel mensen voor in de rij stonden. Ik weet nog steeds niet zo goed wat er in die ruimte nou voor bijzonders was. Een trap naar boven leidden ons naar een vijver met schildpadden en toen we daarom heen liepen kwamen we een olifant tegen. Als je de olifant geld gaf dan beukte die met zijn slurf op je hoofd. Ik weet zeker dat ik als een van de enige van mijn vrienden kan zeggen dat ik door een olifant op mn hoofd ben gebeukt.
We pakten de riksja naar het strand, wat er maar een paar kilometer vandaan ligt. Het was een strand als uit een reisgids. Er waren palmbomen, vrouwen in gekleurde sari's en natuurlijk een immens resort. Nadat we verse vis hadden gegeten zijn we gaan pootje baden. Zwemmen is verboden door de enorme golven, vorig jaar zijn er al drie mensen verdronken. We vermaakten ons prima met door het water struinen en foto's van elkaar maken, toen we er achter kwamen dat de rest van het strand ons wel erg interessant vond. En ook foto's van ons wilde maken. Het begon met een moeder die vroeg of ik met haar kind op de foto wilde. Binnen tien minuten stond er zo'n 100 man om ons heen die allemaal op de foto wilden.. Dit was wel even leuk maar na een paar minuten toch ook wel erg raar. We liepen verder over het strand, de eerste honderd meter werden we nog achtervolgd, en een aantal doorzetters heeft ons tot het eind gevolgd maar we hebben de meesten toch vrij snel afgeschud. Schijnbaar komen er niet zo vaak blanken in Udupi.
De rest van de week ben ik vooral bezig geweest met het maken van een rooster en het zoeken naar een appartement (En 's avonds naar Cocks&Mocks of Old Dee Tee). Ik mag vakken van alle jaren kiezen maar deze overlappen vaak, maar ik heb er toch een kunnen samenstellen waarbij ik redelijk leuke vakken heb en de zaterdag vrij. Puh, een beetje op zaterdag naar school..
Ik ga volgende week woensdag verhuizen naar een appartement met Shannon, Elleke, Stanley en Thibaud, in de hoop daar minder last te hebben van benauwende regels en kakkerlakken. Afgelopen paar dagen zijn we elke avond huizen gaan bezichtigen en we hebben er nu eindelijk een gevonden met drie slaapkamers met tweepersoonsbedden, een balkon, grote keuken met koelkast en een kookplaat en een aantal badkamers. Jullie zijn allen van harte welkom op de housewarming.

  • 27 Juli 2012 - 20:00

    Essi:

    Heeej!!!

    Ik ben wel eens door een olifant van me snoep beroofd, maar nog nooit op me kop gebeukt!!!!

    Was het een beetje te roken die guave toestand???? Klink beetje vreemd..

    Wel beter als jullie een eigen huisje kunnen. fixen, misschien wel wat minder veilig... Maar het komt ovef alsof de beveiliging meer is om jullie te terroriseren ipv te beveiligen!

    Veel plezier en voorzichtig he meis!

    Groetjes

  • 02 Augustus 2012 - 07:56

    Erik Vlasblom:

    Haha, zo cool dat al die mensen foto's van jullie wilden maken. Is wel herkenbaar ook, al heb ik nooit 100 geinteresseerden gehad :-|. Maar skypen gaat niet lukken, ik moet in een internetcafe mailen en jouw blogs lezen en ik mag hier eigenlijk niet eens zitten. Dus, helaasch! Als ik weer terug in Nederland ben. Enjoy, ennnee, foto's? :-D. x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Manipala

Namaste

.

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2012

Maradona en Bruni

02 Oktober 2012

Sportief verslag

11 September 2012

Mysore

29 Augustus 2012

Biesbos en naar de kerk

13 Augustus 2012

Het is hier best vol te houden
Saskia

Actief sinds 10 Jan. 2010
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 18803

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

saskiazegtbonjour

17 Juli 2012 - 30 November -0001

Namaste

Landen bezocht: